Verschillende projecten bezocht!

Joejoe! Het is alweer tijd voor blog 7! Wat een pret.

Vorige week was ik dus nog de hele week te vinden bij Adziwa. We hebben het de laatste keer al gehad over die minibussen. Ik had weer zo'n momentje hoor. Er zat namelijk voor mij iemand iets te eten en het leek op darmen, hoewel ik hoop dat dat het niet was want dat lijkt me echt afschuwelijk maar toch. Het stonk zo erg dat je maag spontaan gek begon te doen. En dat briesje wind kwam er maar niet hè... oh gut ik heb het zo moeten uithouden daar..

Hoe dan ook, ik ben aangekomen bij Adziwa. Op het project heb ik de kids voorgelezen, ze tot 10 leren tellen en heb ik op de muur de 12 maanden van het jaar geschilderd, samen met wat oudere kids. Hoop dat ze het daardoor sneller kunnen onthouden.

Vrijdagavond ging ik gezellig met m'n coördinator Sanne en haar assistent Ruben uiteten en zijn we naar het concert Saulty Soy geweest. Het was een soort groot tentfeest. Nou ik heb gegierd om de mannen die naar me toe kwamen. Het is toch ook eigenlijk verschrikkelijk dat je aandacht krijgt, omdat je blank bent hahaha. Gekkigheid. Kreeg wel gratis bier ;).

De rest van het weekend voelde ik me eigenlijk niet zo fit. Dat heb ik wel vaker als ik het druk heb of hard werk, dus denk dat opnieuw de reden is.
Zaterdag ben ik nog wel met Ruben naar White Rock geweest, dat is echt een mooi plekje om even te wandelen!

De heenweg zag ik toch iets wat ik hier nog nooit had gezien. Een geit aan een stokkie. Nou, die werd gewoon gezellig naast de weg gefileerd. Ruben zei dat die wel dood was, maar hé, hier weet je dat nooit.. Eenmaal thuis aangekomen gebeurde er weer iets waarvan je denkt, 'moet dit nou'. Ik kwam namelijk het huis niet in. Ik had echt wel een sleutel bij me, dat was het probleem niet haha. Het probleem was gewoon dat de sleutel niet werkte. Ik kreeg gewoon de hangslot niet van de deur af. En ik proberen joh, kiinnd, in die bloedhitte. Nou, je had me moeten zien. Uiteindelijk Ruben laten komen met een nieuwe sleutel. De rest van de avond (inmiddels) was het heerlijk om op de bank te liggen, onder het genot van oreo's en skittles :)
De volgende dag gelunchd bij Coco's en lekker in het warme zonnetje gezeten.


Volgens mij heb ik jullie nog helemaal niet verteld over die schreeuwende zwerfhonden hier en de zingende imam?
Ondanks dat hier het overgrote deel christen is, kan ik jullie zeggen dat we elke nacht weer om stipt 4:52 wakker worden van een zingende imam. Voor mijn gevoel duurt dat iets van 10 minuten, maar langer had ook niet gehoeven. Vind die gewoonte toch wel gek. Ik moet wel zeggen dat ik er nu toch wel een paar keer doorheen ben geslapen. Alhoewel, als je niet wakker wordt door de moskee, word je dat wel van die huilende honden. Niet te doen. En ze maken ook niet zo'n klein beetje geluid ook. Neeee, er sterven echt honden in zo'n donkere nacht. Mijn god. Heel soms slaap je door alles heen, maar dan mag je je wel een geluksvogeltje noemen. Zou die geluiden toch eigenlijk een keer moeten opnemen..

Maandag ging ik vanuit het project House of Joy op outreach. Dacht ik. Eenmaal aangekomen bleek er geen plek voor mij in de bus te zijn, lekker Afrikaans weer. Vervolgens een ochtendje op het project zelf gebleven! De overeenkomst tussen House of Joy en Adziwa is dat de kinderen evenveel aandacht van je vragen. De kids van House of Joy zijn alleen nog een stukje jonger. We hebben ze eten gegeven, bedden verschoond en met ze gespeeld. Kind, wat er toen toch gebeurde.. Omdat er allemaal kindjes op mijn schoot gingen zitten en trekken, scheurde m'n broek plotseling in tweeën. Haha, nou ik dacht echt wat moet ik nu toch.. Het project wordt echter geleid door zulke lieve mensen en zij hebben m'n broek direct met de naaimachine gemaakt. Haha, zo aardig!
Omdat ik me nog niet lekker voelde, ben ik helaas eerder weg gegaan en in de middag thuis wezen slapen. Toch een beetje jammer, want je wil zoveel mogelijk doen in die korte 4 weken.

Die avond kwamen de buren met het nieuws dat ze een hond hebben genomen! Zo leuk, nu hebben we een soort buurthond :). Nou, ben helemaal gelukkig.

Vandaag ging ik mee met Frederikke en Carolien, naar The Big John's school. Omdat ze klaar zijn met hun toetsen en ze vanaf vrijdag vakantie hebben, hebben we een sportochtend georganiseerd.

Per half uur speelden we voetbal met een andere klas. Tussendoor konden de kinderen met de frisbee en de springtouw spelen. Het was zo leuk om te zien hoeveel plezier ze hadden! Zelf vond ik het ook een genot om mee te kunnen doen. Het is heel leuk om op deze manier op verschillende projecten te kunnen helpen.

Vanavond gaan we weer gezellig uiteten, dit keer met de twee nieuwe vrijwilligers.

Oh en ik wilde gewoon nog even een foto delen van m'n vader op toneel. Hij speelde afgelopen weekend 'Koning van Katoren' samen met docenten en leerlingen van het Fioretti College. Hoe leuk!


Beste mensen, zikomo kwambiri voor het lezen van alweer mijn zevende blog en tionana!!

Liefs van Juul joe

Reacties

Reacties

Tiny.

Wat ben je toch een heerlijk mens ,ja je krijgt idd aandacht omdat je blank bent dat is voor hun toch heel speciaal.
Ik vind het bord met de maanden erop aangegeven echt heel leuk,echt iets voor jou om uit je broek te scheuren hahahahahaah gelukkig is dat goed gekomen.
Schitterend om van alles te beleven met die kinderen en leuk dat jullie een buurthond hebben!

En de sporttochten zijn ook mooi en leuk om te weten dat ze er plezier in hebben,nou meis geniet nog ff want wat gaat de tijd snel.
Liefs van mij,Tiny.

Tante Bep

Deze ervaring zal je nog heel lang bijblijven. Niet met verkering thuiskomen hoor. Het is zo ver weg.
Nog een hele fijne en succesvolle tijd toegewenst.

Wíl

Hoi Juul.
Wat een leuk stukje weer.
Uit je broek scheuren, had het graag gezien, denk dat ik in mijn broek had gepiest van het lachen.
Hadden ze jou broek gemaakt en de mijne te drogen gehangen.?
Hoop dat je snel weer opgeknapt bent en weer met alles mee kan doen.
Geniet nog lieverd en bedankt dat we zo met je mee kunnen lezen.
P.s. toneel: je hebt het niet van een vreemde zo te zien.
???
Wil

San

Heey juul!

Wat een leuk verhaal heb je toch weer geschreven! Ik wordt er helemaal vrolijk van, net of ik zelf alles beleef?
Ik hoop dat je intussen weer beter bent en kunt gaan genieten van het moois wat je nog te wachten staat.

Liefs san xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood