Mijn reis naar Lilongwe!

Beste mensen,

Ja ja ja, blog 3 alweer ;).

Het is me gelukt! Het was spannend, maar afgelopen donderdag nog even snel m'n autotheorie gehaald! Toch fijn voordat je weggaat. Hoef ik me daar niet meer druk om te maken.

Na een teambuildingsweekend van Oeganda kwam ik zondagmiddag terug en ging ik snel mijn koffer verder inpakken. Nou, ik had die koffer echt onderschat. Man, wat een werk. En het ging maar niet dicht. Heb mijn koffer 3 keer moeten inpakken voordat het me was gelukt. Eenmaal dat achter de rug was ontstond het volgende probleem. Mijn spalkje schoot los door een beschuitje met muisjes. Dus ik snel naar de tandarts, want de orthodontist had geen plek meer. En dat speelde zich allemaal af een half uur voor vertrek van huis... Moet mij weer overkomen hè, gunst..

Gelukkig is dat allemaal goedgekomen en ben ik, na een laatste omhelzing, op tijd weggevlogen vanuit Amsterdam richting Frankfurt. Via Frankfurt nam ik plaats in het vliegtuig richting Johannesburg. Nou god, ik kon m'n ogen niet geloven. Wat een groot en ruim vliegtuig. Ik had gewoon nog nooit zoiets gezien. Het is ook zo bijzonder om zoveel reizigers en stewards te zien gedurende de reis. Daar kan ik echt van genieten.

De reis naar Johannesburg was lang, maar liefst 11 uur. Na enkele uren gaat dat toch vervelen. Je zit immers constant op dezelfde plek.
De reis bestond uit muziek luisteren, film kijken en maltesers eten. Slapen kon ik helaas niet, dus momenteel ben ik echt uitgeput. Het is hier trouwens 1 uur later, maar als de zomertijd in Nederland ingaat loopt de tijd gelijk. Best prettig!

Ons welkom was erg fijn, zie de foto. Sanne, de coördinator heeft alles verteld over de regels en het huis. Verder zijn de meiden die hier ook verblijven hartstikke gezellig!

Morgenochtend staat een citytour gepland. Daarna zal ik mijn bankpas bij de centrale bank moeten ophalen. Die is namelijk door de automaat opgeslokt omdat ik te lang over het pinnen deed.
Komende donderdag zal ik beginnen op mijn project! Ik ben erg benieuwd. Petra, een van de vrijwilligers, heeft het een en ander al uitgelegd. Spannend!

Het is wel wennen natuurlijk, zowel de taal als de sfeer hier. Maar dat komt helemaal goed!

Ik hou jullie op de hoogte!